Η αγαπημένη παιδοψυχολόγος Νίκη Γεωργακάκου-Κουτσονίκου μας προτείνει 4 τρόπους για να χωρέσει το σπίτι και τα παιδιά και τους γονείς σε αυτούς τους προκλητικούς καιρούς του CONVID19.

Μένουμε σπίτι αλλά δεν ξεμένουμε από ιδέες, αντοχή, δύναμη και φροντίδα!!

  1. Δημιουργούμε μια σταθερή αλλά ευέλικτη ρουτίνα για τα παιδιά. Η ακολουθία ενός δομημένου προγράμματος βοηθά τα παιδιά να νιώθουν ασφαλή. Διατηρούμε σταθερό ωράριο ύπνου και γευμάτων, και συμπεριλαμβάνουμε στο πρόγραμμά  κάποιες δραστηριότητες εκπαιδευτικού περιεχομένου, γυμναστική, παιχνίδι, χρόνο χαλάρωσης και επικοινωνία με σημαντικά πρόσωπα. Συνδιαμορφώνουμε με το παιδί το πρόγραμμά του, δίνοντας του τη δυνατότητα να εκφράσει τις επιθυμίες του και να επιλέξει κάποιες δραστηριότητες, ενώ παράλληλα διατηρούμε και σεβόμαστε τον ελεύθερο χρόνο του. Η δυνατότητα συνδιαμόρφωσης βοηθά το παιδί να επανακτήσει μια αίσθηση ελέγχου και ταυτόχρονα αυξάνει τις πιθανότητες να ακολουθήσει το πρόγραμμα που έχει συμφωνηθεί.
  2. Δίνουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να επικοινωνούν με αγαπημένα πρόσωπα, να μιλούν και να κάνουν βιντεοκλήσεις με φίλους και συγγενείς. Για τους έφηβους, μπορούμε να είμαστε πιο ελαστικοί με τη χρήση των κινητών, καθώς έχουν περισσότερη ανάγκη για δικτύωση με συνομήλικους. Παρόλα αυτά, είναι σημαντικό να υπάρχει και χρόνος μακριά από τις οθόνες και το διαδίκτυο. Συνεργαζόμαστε με τους έφηβους μας για το πώς μπορεί να κατορθωθεί αυτό το τελευταίο.
  3. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να εντάξουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην καθημερινότητά τους χρησιμοποιώντας τα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που παρέχουν πια τα σχολεία. Ίσως χρειαστεί να κουβεντιάσουμε μαζί τα παιδιά και τους εφήβους μας τρόπους προσαρμογής στα νέα δεδομένα καθώς ενδέχεται να έχουν ανησυχίες ή προβληματισμούς σχετικά με την ύλη του σχολείου, τις πανελλαδικές εξετάσεις, κλπ. Ο στόχος εδώ είναι να τους δώσουμε την ευκαιρία να πούνε τις σκέψεις τους, το παράπονό τους ή  τις προσδοκίες τους σχετικά με το σχολείο.
  4. Προσπαθούμε να διαχειριστούμε την κατάσταση με ψυχραιμία και ηρεμία, δημιουργώντας ένα πρότυπο μίμησης: Φροντίζοντας τη δική μας σωματική και ψυχική υγεία μπορούμε να υποστηρίξουμε καλύτερα και τα παιδιά μας. Ας θυμόμαστε ότι τα παιδιά παρατηρούν τις συμπεριφορές και τα συναισθήματα των γονέων τους για να καταλάβουν πως να διαχειριστούν τα δικά τους συναισθήματα αυτή την περίοδο.

Είμαστε όλοι μαζί σε αυτό. Μαζί προχωράμε, μαζί διαφωνούμε, μαζί συμφωνούμε, μαζί υπάρχουμε!!!